Voor 15:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden!*0184 - 642 145

Technische Hijsunie

Vragen?

Technische Hijsunie
Voor al uw hijs- en hefmiddelen!
0184 - 642145

Bel mij terug

Veelgestelde vragen

Ik wil graag een (lampen)ketting bestellen met een afwijkende lengte. Hoe kan ik dit bestellen?
De klant is koning, dus ook een andere lengte ketting is mogelijk. Sommige kettingen kunnen alleen besteld worden op bundels van 30, 50, 60 of 120 meter. Hier kan niet vanaf worden geweken. Andere kettingen kunnen geheel op maat gemaakt worden, zoals de hijskettingen en lampenkettingen.

Dat kan ook voor lengtes die niet eindigen op een ‘ronde’ meter. U besteld dan het aantal totale meters (naar boven afgerond). Bij ‘opmerkingen’, zichtbaar na het invullen van uw gegevens, kunt u de gewenste lengte invullen. Wij maken de ketting geheel voor u op maat.

Voorbeeld: u heeft 2 stukken van 1,5 meter nodig. Vul dan bij het aantal '3' in en schrijf in het opmerkingenveld dat het om 2x 1,5 meter gaat. Heeft u een stuk nodig van 80 cm? Vul dan bij aantal 1 in en zet bij de opmerkingen dat het om 1 stuk van 80 cm gaat.
De aantallen die ik wil bestellen zijn niet beschikbaar op de webshop?
Dat betekent gelukkig niet direct dat wij deze aantallen niet kunnen leveren. Wilt u een kleinere, grotere of aangepaste afname? Neem dan contact met ons op via de mail, telefoon of het contactformulier . Dan krijgt u daar binnen 24 uur antwoord op.
Verkopen jullie ook aan particulieren?
Ja, zeker! Wij verkopen zowel aan bedrijven als particulieren. Om die reden zijn de prijzen op onze website excl. BTW. In uw winkelmandje kunt u het totaalbedrag incl. BTW zien.
Hebben jullie ook een winkel die ik kan bezoeken?
Ja, ook dat is mogelijk. U bent van harte welkom aan de Wilgehout 7 in Hardinxveld-Giessendam! Wij zijn iedere werkdag geopend van 8-17 uur, vrijdag uitgezonderd. Op vrijdag zijn wij geopend van 8-16 uur. Wij hebben héél veel producten op voorraad liggen dus afhalen is in veel gevallen geen enkel probleem. Wilt u er echter zeker van zijn dat wij ook uw product op voorraad hebben liggen, neem dan vooraf contact met ons op. Wij zullen er dan voor zorgen dat het voor u klaar ligt.

Wilt u een artikel laten samenstellen, zoals bijvoorbeeld een tweesprong? Deze kunnen wij direct voor u klaar maken terwijl u wacht.
Wat zijn jullie openingstijden?
Onze openingstijden zijn als volgt:
Ma: 8:00 - 17:00 uur
Di: 8:00 - 17:00 uur
Wo: 8:00 - 17:00 uur
Do: 8:00 - 17:00 uur
Vri: 8:00 - 16:00 uur

Op zaterdag, zondag en feestdagen zijn wij gesloten.
Mijn bestelling betreft een intra communautaire levering maar de btw wordt niet verlegd?
Als Nederlandse klant betaalt u altijd het bedrag inclusief de BTW. Wel kunt u bij het invullen van uw gegevens uw BTW-nummer invullen, deze wordt dan vermeld op de factuur.  Bij een levering naar het buitenland hoeft u geen BTW te betalen. Vul bij het invoeren van uw bestelling uw BTW-nummer in (zonder streepjes, punten en/of spaties). Ons systeem controleert het BTW-nummer automatisch. Bij een geldig nummer wordt de BTW verlegd en 0% BTW gerekend. Heeft u een geldig BTW nummer maar berekent onze website toch BTW bij een intra communautaire levering? Neem dan voor betaling contact met ons op!

Heeft u uw bestelling al betaald en afgerond zonder dat de BTW is verlegd? Dan dient u zelf de BTW bij de Belastingdienst terug te vragen. Wij kunnen niet met terugwerkende kracht de BTW terugstorten dus controleer uw bestelling altijd goed voordat u betaald!
Wat zijn de verzendkosten?
Dit kan per bestelling verschillen. De verzendkosten worden namelijk automatisch berekend aan de hand van de inhoud van uw winkelmandje. Het gewicht hiervan bepaalt de hoogte van de verzendkosten. Deze kosten zijn zichtbaar in uw winkelmandje.

Order t/m 30 kilo worden als pakket(ten) verzonden. Orders zwaarder dan 30 kilo worden doorgaans verzonden op een halve pallet of europallet. Hier wordt dan ook een hoger bedrag voor in rekening gebracht dan bij pakketten. Artikelen die een langer dan een standaard pallet zijn, zoals bijvoorbeeld de heftruckverlenglepels, worden verzonden als outsize pallet. Dit houdt in dat onze transporteur 2 palletplaatsen vrij moet houden. Hierdoor zijn de transportkosten voor deze artikelen hoger dan die van artikelen die op een standaard pallet passen.

Orders met een bestelwaarde van €1250,00 excl. BTW worden franco verstuurd.
Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Ja, wij versturen regelmatig bestellingen naar landen binnen en buiten Europa. De levering naar het buitenland duurt doorgaans langer en de verzendkosten liggen hoger dan bij verzending binnen Nederland. Bestellingen die naar België verzonden moeten worden, kunnen direct via onze webshop gedaan worden. Omdat de verzendkosten van veel factoren afhankelijk zijn, is het daarom niet mogelijk om dit soort bestellingen via onze website te plaatsen.

Wilt u een bestelling bij ons doen en moet deze verstuurd worden naar een adres buiten Nederland of België? Stuur ons in dat geval een e-mail dan helpen wij u graag verder!
Voor hetzelfde pakketje naar België betaal ik meer dan in Nederland. Hoe kan dat?
Dat klopt want de kosten voor verzending naar het buitenland liggen hoger dan binnen Nederland. De verzendkosten zijn afhankelijk van de tarieven die onze vervoerder hanteert. De exacte verzendkosten van uw bestelling zijn te vinden in uw winkelmandje.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, natuurlijk is het mogelijk om uw bestelling af te halen. U kunt bij het plaatsen van uw bestelling kiezen voor "afhalen". U kunt de bestelling direct betalen of u kunt ervoor kiezen om de bestelling bij afhalen te betalen. Er kan bij ons in de winkel gepind en contant betaald worden.

Zodra uw order klaar ligt, ontvangt u van ons een e-mail. De order kan op werkdagen afgehaald worden van 8:00-17:00 uur (vrijdag uitgezonderd: 8-16 uur) aan de Wilgehout 7 in Hardinxveld-Giessendam.
Hoe kan ik betalen?
Nederlandse klanten kunnen betalen via bankoverschrijving, iDEAL of creditcard.
Belgische klanten kunnen betalen via bankoverschrijving, Bancontant of creditcard.
Ook kunt u uw bestelling bij het afhalen voldoen via PIN, creditcard of contant.
Hoe snel kan ik mijn bestelling verwachten?
Alle producten worden geleverd binnen redelijke termijn. Producten die vóór 15:00 uur besteld en betaald zijn, worden indien voorradig dezelfde dag nog verzonden, op maat gemaakte producten, BVA producten en Gunnebo producten uitgezonderd. Deze producten hebben doorgaans een levertijd van enkele werkdagen. De bestelling wordt na verzending binnen één á twee werkdagen door onze transporteur op het opgegeven afleveradres aangeboden.

Is een product niet op voorraad en kan deze niet binnen redelijke termijn (enkele werkdagen) geleverd worden? Dan wordt u hierover geïnformeerd via de mail of telefoon. In alle andere gevallen wordt uw bestelling alsnog binnen enkele werkdagen afgeleverd.

Wij verzenden van maandag t/m donderdag. Levering vindt plaats via onze transporteur Wisman Transmission van maandag t/m vrijdag.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt uw bestelling retourneren*. Wij streven naar 100% tevredenheidsgarantie. Is de bestelling niet naar wens? Neem dan binnen vijf werkdagen na het ontvangen van uw bestelling contact met ons op. Wij zullen u dan verder informeren over het retourproces. Kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant. Zodra wij uw pakketje hebben ontvangen, krijgt u hiervan binnen enkele werkdagen een bevestiging. Wij zullen het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terugstorten op het door u opgegeven rekeningnummer.

*LET OP: Op maat gemaakte materialen kunnen niet geretourneerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kettinglengtes die afwijken van de gebruikelijke bundellengtes 30 of 50 meter, alle lampenkettingen, samengestelde kettingen (zoals tweesprongen e.d.), speciale hijsbanden en staalkabels, etc.
Ik heb certificaten bij mijn bestelling besteld maar deze zaten niet in de doos?
Dat klopt. Certificaten worden altijd digitaal verstuurd om zoek raken e.d. te voorkomen. De certificaten worden verstuurd naar het opgegeven e-mailadres bij de bestelling.

Voor vaste klanten maken wij automatisch een account aan in ons digitale klantenportaal. U krijgt dan van ons via de mail een login voor dit portaal. Hier kunt u vervolgens al uw certificaten op overzichtelijk wijze terug vinden.
Ik heb mijn pakket ontvangen maar deze is verpakt in een doos van een ander bedrijf. Hoe kan dit?
Bij Technische Hijsunie hechten wij veel waarde aan het milieu. Om die reden hergebruiken wij onze eigen dozen. Daarnaast werken wij samen met een aantal lokale bedrijven die dozen voor ons verzamelen. Deze dozen sorteren wij vervolgens om te kijken of deze geschikt zijn voor hergebruik. Niet geschikte dozen verzamelen en leveren wij eens in de paar weken in bij een speciaal verzamelpunt. De dozen die schoon, stevig en geschikt zijn voor verzending hergebruiken wij om onze bestellingen in te verpakken.

Om die reden kan het zijn dat u een doos krijgt met de naam van een ander bedrijf erop of een doos van een bepaald artikel wat niet in ons assortiment zit. Onze pakketten kunt u echter altijd herkennen aan ons eigen THU tape.

Klantenbeoordeling

Volg je ons al?

© 2024 Technische Hijsunie  - Disclaimer - Website realisatie door Vanderperk Groep